✈️ A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér története 1938-ra nyúlik vissza, amikor először kijelölték a repülőtér helyét. Azonban a második világháború kitörése jelentős késedelmet okozott a beruházásban, és bár a háború alatt katonai létesítmények, mint a Magyar Királyi Légierő hangárjai épültek, a polgári légiközlekedés csak évtizedekkel később indult be.

A kezdetek: A Ferihegyi repülőtér születése
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér története 1938-ra nyúlik vissza, amikor először kijelölték a repülőtér helyét. Azonban a második világháború kitörése jelentős késedelmet okozott a beruházásban, és bár a háború alatt katonai létesítmények, mint a Magyar Királyi Légierő hangárjai épültek, a polgári légiközlekedés csak évtizedekkel később indult be. Az első utasszállító gép 1950. május 7-én landolt, amikor a repülőtér végre megnyílt a polgári forgalom előtt. Az első gép, egy Li-2-es, a híres Douglas DC-3 szovjet változata volt.
Folyamatos növekedés és modernizáció
A Ferihegyi repülőtér az elmúlt évtizedekben folyamatosan fejlődött, és a 21. századra Budapest egyik legfontosabb légikikötőjévé vált. A repülőtér forgalma az évek során dinamikusan növekedett, 2019-ben először haladta meg a 16 millió utast, 2023-ban pedig már 15 millió főt közelítette a légi utasok száma. Az áruforgalom szintén látványosan bővült: 2023-ra már több mint 200 ezer tonna árut kezeltek. Az elmúlt években a repülőtér az európai logisztikai központok egyik kiemelkedő szereplőjévé vált, és területe a Margit-sziget területének 15-szöröse, meghaladva ezzel több más nagy nemzetközi repülőteret is.
Hogyan lett Ferihegyből Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér?
2011-ben történt a repülőtér nevének hivatalos változása, ekkor vált Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér névvé. A névváltoztatás nemcsak egy tisztelgés volt Liszt Ferenc, a világhírű magyar zeneszerző előtt, hanem a kulturális összekapcsolódás szimbóluma is. A repülőtér azóta számos díjat nyert, köztük „Európa legjobb repülőtere” címet is. A Budapest Airport folyamatosan modernizálja szolgáltatásait, és kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, zöld fejlesztésekre és digitális innovációkra.
A jövő kihívásai és lehetőségei
A Budapest Airport számára az elkövetkező évtizedek kiemelt célja a fenntarthatóságra és digitális fejlesztésekre helyezni a hangsúlyt. Az új 3-as terminál építése már folyamatban van, amely növelni fogja a repülőtér kapacitását és kényelmét, hogy lépést tartson a folyamatosan növekvő utasforgalommal. Továbbá, 2030-ra a repülőtér karbonsemlegessé válására törekszik, és a legmodernebb technológiai megoldásokat alkalmazva csökkenti az üzemeltetés környezeti terhelését.

75 év a levegőben
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 75 éves története a magyar légiközlekedés fejlődésének története. A háború utáni újjáépítéstől kezdve a folyamatos bővítéseken át Budapest az egyik legfontosabb közép-európai légi csomóponttá vált. A jövőbeli fejlesztések és az új terminálok a repülőtér fejlődését és modernizálódását szolgálják, biztosítva, hogy a Budapest Airport még hosszú évtizedekig a magyar főváros nemzetközi kapuja maradjon. Azóta sok és mostanában még több változás éri a Ferihegyi repülőteret most elhoztuk a változás részletes lírását.
#Ferihegy #LisztFerencRepülőtér #BudapestiRepülőtér #BudapestAirport #75ÉvesFerihegy